Pośrednictwo ubezpieczeniowe – czyli jak założyć własną działalność

własna agencja ubezpieczeniowa

Trzeba przyznać, że posiadanie własnej agencji ubezpieczeniowej to dla niektórych osób nadal sprawa dosyć odległa. Pamiętajmy, że aby prowadzić legalnie wspomnianą działalność ubezpieczeniową, musimy zarejestrować działalność gospodarczą, gdzie będzie ona dotyczyła pośrednictwa ubezpieczeniowego. Jakby nie patrzeć w takiej formie działalności, możemy uczestniczyć w formie jednoosobowej firmy. Osoba zajmująca się podobną działalnością, nie może być osobą karaną, gdyż w takiej sytuacji dyskwalifikuje to od razu daną osobę z możliwości pełnienia takich funkcji. Osoba chcąca prowadzić tego typu biznes, musi również mieć możliwość prowadzenia czynności prawnych.

Niezbędne warunki do założenia firmy i szkolenie.

Niewątpliwie bycie agentem ubezpieczeniowym, jest również uzależnione od kwestii samego wykształcenia. Honorowane jest bowiem minimum wykształcenie średnie, gdzie, aby poprawnie pracować w samym zawodzie, trzeba odbyć właściwe szkolenia. To właśnie tam nabywa się wiedzę teoretyczną i praktyczną, którą potem wykorzystuje się w samym zawodzie. W ten sposób o wiele łatwiej nawiązuje się kontakt z firmami ubezpieczeniowymi, zwłaszcza jeśli mamy już odpowiednie przeszkolenie w zawodzie. Nic więc nie stoi na naszej drodze do założenia działalności. Pamiętajmy jednak, że umowa z firmą ubezpieczeniową wymaga od nas ukazania świadectwa ukończenia szkoły średniej lub wyższej, kopie dowodu osobistego oraz zaświadczenie z sądu o niekaralności. Oczywiście osoby chcące z kimś współpracować poproszą również o dokumenty potwierdzające rejestr firmy. Jak się okazuje to minimalne warunki do tego, aby myśleć o realnej współpracy. Warto również rozważyć opcję własnego lokalu, ale to dopiero po kilkunastu miesiącach, gdy już firma będzie lepiej znana wśród klientów. Jest to więc dobra opcja początkowa na rozwój firmy ubezpieczeniowej, co zdecydowanie sprawdza się w praktyce.

Usługi w terenie zwiększają zasięg działania firmy.

Jeśli firma ma się zajmować czynnościami w terenie to taka usługa akwizycyjna, z pewnością wymaga właściwej lokalizacji biura ubezpieczeniowego. Chodzi przede wszystkim o zlokalizowanie firmy w odpowiedniej aglomeracji miejskiej, gdzie będzie stały dostęp do klientów, którzy w przyszłości mogą skorzystać z naszych usług. Na pewno prowadzenie działań terenowych, pomoże w pełni na zdobycie nowej bazy klientów, co sprawi, że sama firma ubezpieczeniowa z czasem zacznie poszerzać swoje możliwości działania o nowe usługi. Sprawdzone pośrednictwo ubezpieczeniowe to z pewnością dobra opcja dla początkujących firm, aby bez większego problemu postawić na wolny, lecz stały rozwój. Jakby nie patrzeć wszystkie umowy i inne transakcje muszą być odpowiednio zabezpieczone umowami, wszystko zgodnie z prawem.